Verzenden, retourneren en klachten
Verzenden & retourneren
We verzenden elke werkdag de bestellingen tot 16.30.
Op deze pagina vind je alle informatie hoe we omgaan met het verzenden van je bestelling.
Levertijd en verzending
Verzendkosten
Je bestelling pakken we met de grootst mogelijke zorg in, daarbij maken we vaak gebruik van gerecycled materiaal. Onze verzendkosten bevatten ook het inpakmateriaal dat nodig is om de producten en buisjes of bakjes (met levende dieren) zo goed en veilig mogelijk te verpakken. We geven dus ook garantie op het levend overkomen. Alle pakketjes verzenden we met track & trace!
Onze verzendkosten zijn een stuk hoger dan wat we van jou als klant vragen om voor de verzending te betalen. Het verschil nemen wij voor onze rekening!
Nederland
- Thuis bezorging - 6,99
- Afhalen bij servicepunt - 6,99
- Afhalen in Apeldoorn op afspraak - gratis
Belgie
- Thuis bezorging - 7,99
- Afhalen bij servicepunt - 7,99
- Afhalen in Apeldoorn op afspraak - gratis
Levertijd
Nederland
Pakketbezorging (DHL)
We kunnen bestellingen die geplaatst zijn voor 16.30 dezelfde werkdag verzenden (tenzij anders vermeld in de verzendopties).
Let op: we kunnen nooit met 100% zekerheid een levermoment garanderen. In meer dan 97% van de gevallen biedt de pakketdienst het pakket op het juiste moment aan, maar er kan altijd onvoorzien een vertraging in de verzending ontstaan, met name rondom feestdagen en vakantieperioden.
Belgie
Pakketbezorging (DHL)
We kunnen bestellingen die geplaatst zijn voor 16.30 dezelfde werkdag verzenden (tenzij anders vermeld in de verzendopties). Bezorging van bestellingen kan 1 tot 2 werkdagen duren.
Let op: we kunnen nooit met 100% zekerheid een levermoment garanderen. In meer dan 97% van de gevallen biedt de pakketdienst het pakket op het juiste moment aan, maar er kan altijd onvoorzien een vertraging in de verzending ontstaan, met name rondom feestdagen en vakantieperioden.
Bij vragen
Heb je vragen over specifieke producten of grotere aantallen, neem dan contact met ons op. Heb je klachten, meld deze dan ook direct aan ons, Op email reageren wij zo snel mogelijk, binnen 1 werkdag - meestal binnen een paar uur.
Service & garantie
Onze service vinden wij het meest belangrijk, gaat er iets mis met je bestelling en dit komt niet door foutieve behandeling, installatie of verzorging, dan doen wij er alles aan om het netjes voor je op te lossen!
We geven garantie op het levend overkomen van de dieren. Mocht op de dag van ontvangst blijken dat dit niet het geval is, neem dan direct contact met ons op. Na deze eerste dag gaat de verantwoordelijkheid van het leven van de dieren over op de ontvanger.
Uitzondering hierbij is de koninginnemier waarop wij de garantie verlengen tot 2 weken na ontvangst. Dit geldt alleen bij juiste installatie en in gebruik nemen met onze producten. Dus niet in combinatie met zelf gemaakte formicaria.
In geval van overlijden geven wij alleen garantie bij bewijs daarvan door middel van een foto van het/de overleden dier(en) en onze schriftelijke bevestiging daarvan.
Privacy
Ant's Kingdom respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met je toestemming. Mierenboerderij.nl zal persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en alleen gebruiken voor het verwerken van je bestelling.
Mierenboerderij.nl gebruikt de verzamelde gegevens om haar klanten de volgende diensten te leveren:
- Als je een bestelling plaatst, hebben we je naam, e-mailadres, afleveradres en betaalgegevens nodig om de bestelling uit te voeren en je van het verloop daarvan op de hoogte te houden.
- Als je bij Ant's Kingdom een bestelling plaatst bewaren wij de gegevens op een Secure Server.
- Gegevens over het gebruik van onze site en de feedback die we krijgen van onze bezoekers helpen ons om onze site verder te ontwikkelen en te verbeteren.
- Als je besluit een recensie te schrijven via Kiyoh.nl of Webwinkel keur, kun je zelf kiezen of je je naam of andere persoonlijke gegevens toevoegt. We zijn benieuwd naar de meningen van onze bezoekers.
Indien je nog vragen mocht hebben over deze Privacy Policy van, dan kun je contact met ons opnemen. Wij helpen je verder als je informatie nodig hebt over je gegevens of deze wilt wijzigen.
Recht van Retour
Hoewel we het wettelijk niet verplicht zijn (we leveren dieren/goederen die snel kunnen bederven/verouderen) bieden wij toch het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om de bestelling retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd (mits volledig, in nieuwstaat en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele verpakking). Enkel de kosten voor retour van je thuis naar Mierenboerderij zijn voor eigen rekening. Stuur je een deel van je bestelling terug, dan betalen we uiteraard alleen dat deel terug.
Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, stuur je je bestelling met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en -indien redelijkerwijs mogelijk- verpakking aan Ant's Kingdom retour.
Mocht je bestelling beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel producten dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@antskingdom.com. Direct na ontvangst van het retourpakket nemen we deze in behandeling en bij goedkeuring volgt binnen 1 week het terugstorten van het aankoopbedrag.
Betaalmethoden
Je kunt bij ons op vrijwel alle mogelijke manieren betalen. Ideal, PayPal, CreditCard, vooruit en achteraf.
Klantenservice | Klachten
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@antskingdom.com. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Meer informatie...
Als je vragen hebt, aarzel dan niet contact met ons op te nemen, vinden we leuk! Je kunt ons bereiken via de mail en whatsapp. Op afspraak ben je van harte welkom in de showroom voor advies en aankoop!
Klantenservice Maak een afspraak